Pijn is een natuurlijk en belangrijk waarschuwingssysteem van ons lichaam dat iets niet in orde is. Het zorgt dat we per acuut kunnen reageren op omstandigheden die ons lichaam zouden kunnen beschadigen zoals bijvoorbeeld bij verbranding of beknelling. Bij ziekte zorgt pijn dat we rust nemen en dat het lichaam de tijd en energie krijgt om te werken aan herstel.

Er wordt van chronische pijn gesproken op het moment dat het met grote regelmaat terugkerende pijn is die ons leven begint te beïnvloeden en eventueel zelfs begint te belemmeren. Hierbij valt te denken aan chronische hoofdpijn, nekpijn, rugpijn, reumatische gewrichtsklachten.

Praktijk DOM met o.a. Osteopathie en Mesologie zijn er op ingesteld om mensen met chronische pijnen zo goed mogelijk te helpen om het zelfherstellend vermogen van het lichaam te optimaliseren. Met Osteopathie wordt het lichaam qua bewegelijkheid van gewrichten en organen verbeterd. Met Mesologie wordt het chemisch functioneren van het lichaam verbeterd. Hierbij valt te denken aan mineralen, vitaminen, voeding en zuurgraad.

De behandelingen zijn er op gericht om het natuurlijke evenwicht te herstellen, dit is de reden dat het lichaam na een behandeling herstel tijd nodig heeft. Daarom vinden de behandelingen niet direct op elkaar plaats. Voor volwassenen zijn al snel 5-6 behandelingen nodig, met aansluitend 1 of 2 controle afspraken na langere tijd.

Om en afspraak te maken heeft u geen verwijzing nodig van de huisarts. Wel raden wij altijd aan met de huisarts te overleggen en deze in te lichten over de behandelingen. Voor meer informatie kunt u ook terecht op onze website, of contact opnemen met een osteopaat.