Wat is Yoga therapie?

Yoga Therapie ondersteunt bij pijn en klachten door middel van de eeuwenoude Elementenleer uit de traditionele Chinese geneeskunde. Met yogahoudingen, ademhalingsoefeningen en meditatietechnieken brengen we in een persoonlijk traject lichaam en geest weer in balans. Een sterkte combinatie van twee van de oudste tradities die er zijn: Yoga en de Chinese elementenleer.

• Heb je last van lichamelijke pijn?
  • Sta je voor een emotionele uitdaging?
  • Heb je chronische ziekte of pijn?
  • Of wil je je algemene gezondheid verstreken?

Ook als aanvullende zorg bij medische begeleiding of fysiotherapie biedt Yoga Therapie goede ondersteuning.

Een behandeling met Yoga Therapie

Yoga Therapie werkt voor zowel lichamelijke als emotionele en mentale klachten. Denk bijvoorbeeld aan stress, burn-out, energiegebrek maar ook rugklachten, problemen met de spijsvertering, blaasontsteking, de menstruatiecyclus of hoofdpijn en migraine. Ook voor het versterken van de algehele gezondheid kun je bij Yoga Therapie terecht.

Wanneer je voor een emotionele uitdaging staat geeft yoga therapie balans en ondersteuning. Denk bijvoorbeeld aan werkloosheid, echtscheiding, doorbreken van patronen (rook-, suiker- of eetverslaving) of doelen stellen in werk en privé.

Het is een holistische aanpak, wat betekent dat er altijd naar jou als individu gekeken wordt. Iedere aanpak is dus uniek. Er wordt dus niet gedacht in ‘ziektes’ of ‘klachten’, maar wat jij als persoon nodig hebt om weer in balans te komen. Daarnaast kijken we ook naar lifestyle en hoe je de therapie in je dagelijks levens kunt inpassen.

Werkwijze

• Intake. Een persoonlijk gesprek waarin we in een uur het doel van je komst bespreken en wat Yoga Therapie voor jou kan betekenen.
  • Vervolgconsult. Samen bespreken we de aanpak en lopen we de oefeningen door. Dit duurt circa 1,5 uur.
  • Daarna ga je thuis aan de slag met de oefeningen. Mocht je weinig tijd hebben, worden de oefeningen hierop aangepast. Met een beetje kom je vaak al heel ver.

Afspraak maken

Voor het maken van een afspraak of als je vragen hebt, neem je contact op met Lilly van Viegen via info@lillyvanviegen.com